Partnerzy serwisu:
Biznes

Gromy spadają na Koleje Śląskie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
29-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy/Gazeta Wyborcza/Dziennik Zachodni

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Gromy spadają na Koleje Śląskie
W tym tygodniu lokalne dzienniki nie zostawiły suchej nitki na Kolejach Śląskich. Najpoważniejsze zarzuty: strata finansowa dochodząca do 80 mln złotych, spóźniające się pociągi i wydatki nowego prezesa z kasy spółki.

Najpoważniejszy zarzut dotyczy ogromnych strat, generowanych przez Koleje Śląskie. Strata spółki miała wynieść w tym roku około 64 mln zł. Według informacji „Gazety Wyborczej” prawdopodobnie sięgnie ona do 80 mln zł. – Ostateczny wynik finansowy będzie uzupełniony o wyniki z audytu prowadzonego w spółce InTeKo. Audyt ma być zakończony w ciągu najbliższych dni – mówi jedynie Maciej Zaremba, rzecznik spółki.

Lokalny dodatek „Gazety Wyborczej” ma też za złe prezesowi Piotrowi Bramorskiemu, że nie chce rozmawiać z dziennikarzami. Według publicystów dziennika, przedstawienie wizji dla spółki opinii publicznej jest obowiązkiem prezesa. Maciej Zaremba tłumaczył „Rynkowi Kolejowemu”, że spółka była bardzo otwarta przez cały rok, a z dziennikarzami może się spotkać w tej chwili wiceprezes Renata Rogowska. Wypowiedź Bramorskiego dla "Rynku Kolejowego" po objęciu stanowiska prezesa można znaleźć tutaj.

iPhone za złotówkę

„Dziennik Zachodni” zarzuca natomiast Bramorskiemu, że urzędowanie rozpoczął od remontu i urządzenia swojego gabinetu, zatrudnienia osobistego kierowcy i zakupu telefonu iPhone z pieniędzy spółki. – Prezes Piotr Bramorski, obejmując swoje stanowisko, otrzymał telefon służbowy iPhone w kolorze białym. Faktura na ten telefon opiewa na kwotę 1 zł + VAT – zapewnia Zaremba.

– Rzeczywiście gabinet został wyremontowany, z tym, że zostało to zaplanowane dużo wcześniej jako część harmonogramu prac remontowych - dotyczyło to 3 pomieszczeń (dwóch biur i sekretariatu). Prace remontowe polegały na przebiciu otworu drzwiowego do jednego z pomieszczeń, czyli do gabinetu wiceprezes ds. finansowych, odmalowania ścian po robotach, wstawieniu i wymianie drzwi oraz wymianie zniszczonej, pofałdowanej wykładziny podłogowej w 2 biurach i sekretariacie. Prace zakończyły się w ostatni weekend października 2013 r  – dodaje rzecznik Kolei Śląskich.

Coraz większe spóźnienia


– Prezes Bramorski nie posiada i nie planuję zatrudnić nikogo jako "osobistego kierowcy". Prezes Piotr Bramorski, podobnie jak pracownicy KŚ, korzysta z samochodu służbowego , gdy jest to niezbędne w trakcie wykonywania obowiązków służbowych. Podobnie jak robią to np. informatycy czy pracownicy biura taboru. Zaznaczę, że prezes Piotr Bramorski nie ma przypisanego samochodu na wyłączność – odpiera zarzuty Maciej Zaremba.

To też nie jest ostatni zarzut „Dziennika Zachodniego. W kolejnym artykule gazeta cytuje dane punktualności przewoźników w trzecim kwartale tego roku opublikowane przez UTK. Koleje Śląskie wypadły w nich lepiej tylko od Kolei Mazowieckich i PKP Intercity. Punktualność wyniosła zaledwie 85,3 procent, co jest dla spółki najgorszym wynikiem w całym roku (w pierwszym kwartale było to 85, 61 proc., w drugim 86, 47 proc.) i nadal są wyraźnie poniżej średniej krajowej, która wynosi 90,57 procent. Najbardziej punktualna w kraju jest od wielu lat Warszawska Kolej Dojazdowa.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5